Фактори, що визначають ступінь еластичності попиту

18 января 2016

Цінова еластичність попиту Фактори, що визначають ступінь еластичності попиту: 1. Наявність і ступінь доступності товарів, які можуть служити замінниками. 

Работа в Одессе - огромный выбор вакансий и наиболее выгодных предложений именно для Вас.

Чим більше на ринку подібних товарів, тим вище значення коефіцієнта еластичності, тобто попит має велику еластичність. Так, маргарин і масло - товари підвищеного еластичного попиту: при збільшенні ціни масла попит на нього різко знижується за рахунок збільшення попиту на маргарин. Хліб же характеризується відносно нееластичним попитом, так як практично не має товарів-замінників; 2. Ступінь еластичності попиту залежить також від того, відноситься даний товар до предметів першого необхідності або до категорії «товари розкоші». Можна сказати, що величина попиту на товари першого необхідності не змінюється при збільшенні доходу, більше того, відносно велика кількість цих товарів може споживатися при низькому рівні доходів. Предмети розкоші, навпаки, споживаються переважно при вищому рівні доходів. Еластичність попиту на товари перше необхідності дуже низька, а на товари розкоші висока; 3. Значимість товару. Даний фактор, як правило, не відноситься до товарів першої необхідності. Для інших же товарів діє правило: чим більшу питому вагу в бюджеті споживача займають витрати на товар, тим більшою еластичністю характеризується попит на нього.

Похожие страницы