XYZ аналіз

30 января 2016


Всі знають, що торгівля найчастіше представляє собою перепродаж, тобто закупівлю товару і подальшу його реалізацію. Якщо ви можете заздалегідь запастися товаром, попит на який буде триматися на високому рівні, то ваша торгівля буде успішною. В іншому ж випадку ви витратите масу грошей на продукцію з низьким попитом. Так, актуальні запаси компенсують притаманну торговельному бізнесу невизначеність і приносять непоганий дохід. Зробити висновки щодо майбутнього стану попиту покупців на той чи інший товар дозволяє XYZ-аналіз. Ніхто не стане сперечатися, що завжди вигідніше закуповуватися тими товарами, на які є постійний попит і не витрачати при цьому бюджет на продукт, актуальність якого лише тимчасова. Що ж, давайте розберемося, в чому полягає перевага XYZ-аналізу, як він пов'язаний з ABC-аналізом і чи можна провести його на дому за допомогою офісних програм (типу Excel). Що таке XYZ-аналіз? що таке XYZ аналізВ порівнянні з ABC (див. ABC-аналіз), XYZ-аналіз має на увазі розподіл усього наявного асортименту на умовні групи, головна відмінність яких - передбачуваність попиту. У той час як ABC-аналіз визначає найбільш продаваний товар, XYZ-аналіз може показати рівномірність попиту на всю продукцію.

Видео для взрослых Лесбиянки в свободном доступе.

 Щоб провести повноцінний і точний XYZ-аналіз, потрібно скласти докладний перелік товарів, що перебувають на реалізації, а так само зібрати інформацію про обсяги продажів. Отримані дані потрібно занести в таблицю Microsoft Office Excel і знайти коефіцієнт варіації для кожної позиції за допомогою стандартних інструментів програми (формули для обчислення див. Нижче). Потім список сортується за ступенем зростання коефіцієнтів і розділяється на три групи - X, Y, Z. Коефіцієнт варіації коливається між 0 і 1. До складу групи X входять ті товари, попит на які знаходиться між 0 і 0,1. Група Y - для товарів з коефіцієнтом 0,1-0,25. Всі інші товари (з коефіцієнтом вище 0,25) належать до групи Z. Докладний розбір Отже, в категорії X знаходиться продукція з найменшими показниками коефіцієнта варіації (КВ). Іншими словами, попит на такі товари практично не змінюється з часом. Обсяг їх продажів спрогнозувати дуже просто.

Похожие страницы